x Ta strona wykorzystuje pliki cookies m.in. do celów statystycznych. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach przeglądarki.
Zajęcia dodatkowe
Zajęcia dodatkowe
Język angielski
Naturalna nauka języka, zajęcia w całości prowadzone po angielsku poprzez pozytywne wzmocnienia, materiały dźwiękowe oraz video do słuchania i oglądania. Jak również proponowanie innych aktywności edukacyjnych.
Na zajęciach z języka angielskiego uczymy się poprzez gry, zabawy oraz piosenki. Dużo śpiewamy i słuchamy bajek, tworzymy projekty, a wszystko przy dużej ilości radości i śmiechu. 
Dbamy o dobre samopoczucie dzieci, dla których nauka staje się czystą przyjemnością. Zajęcia prowadzone są przy użyciu autorskich materiałów i nowoczesnych metod nauczania. 
 
Prowadzone przez doświadczoną lektorkę Magdalenę Tkacz (szkoła języka angielskiego Playschool)
 
Rytmika
Wykorzystuje aktywne formy kontaktu z muzyką, jak ruch, śpiew i improwizacja. Kształtuje poczucie rytmu i świadomość ruchową, pozwala na ekspresję i twórczą inwencję. Dzieci rozwijają wyobraźnię, wzmacniają swoje poczucie własnej wartości, odpowiedzialności, zaufanie do siebie, umiejętność pracy w grupie i samodzielność.

W wieku przedszkolnym śpiew i muzyka są ściśle związane z zabawą, ruchem. Dzieci lubią tworzyć własne melodie, piosenki, które są dla nich formą przekazywania swoich wrażeń, przeżyć i obserwacji. Muzyka kojarzy im się z radością, przyjemnie spędzonym czasem. Rolą rytmiki w przedszkolu jest wyjście naprzeciw muzykalności dziecka. Na zajęciach w przedszkolu wykorzystywane są poniższe grupy ćwiczeń:
  1. Ćwiczenia uwrażliwiające na zmiany w muzyce i wdrażające do podporządkowania się jej:
    • Wstęp do zajęć (marsz, biegi, podskoki),
    • Ćwiczenia z przerwą w muzyce,
    • Ćwiczenia na wysokość dźwięku, dynamikę, tempo, artykulację, długość dźwięku i barwę.
  2. Ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne (pobudzające i hamujące).
  3. Ćwiczenia porządkowe.
  4. Ćwiczenia poczucia metrycznego.
  5. Ćwiczenia poczucia tempa.
  6. Ćwiczenia gimnastyczne wspomagające aparat ruchowy.
 
Dla wielu przedszkolaków, zajęcia rytmiki w przedszkolu są pierwszym zetknięciem z muzyką. Ćwiczenia wymienione powyżej  mogą być dla nich niesamowitą przygodą, gdy tylko prawidłowo i kreatywnie zostaną przeprowadzone. Dzieci bawiąc się, nawet nie wiedzą, że poznają świat muzyki. Nauczyciel podczas tych ćwiczeń nie tylko rozwija ich słuch muzyczny, koordynacje słuchowo-ruchową, ale też już w tym najmłodszym wieku może odnaleźć muzyczne talenty. Zabawy i ćwiczenia te  rozwijają kreatywność, wyobraźnię, pamięć, podzielność uwagi, koncentrację, pokonywanie słabości. Uczą  dokonywania szybkich decyzji, pracy w grupie, dyscypliny, przezwyciężania nieśmiałości, radzenia sobie z problemami, wiary we własne możliwości. Podwyższają samoocenę, poprzez działania twórcze. Kształcą otwieranie się na różne gałęzie muzyki, różne jej barwy i odcienie. Dzieci w zabawach muzycznych uczą się prawd, o otaczającym ich świecie.

Prowadzi pianistka i rytmiczka Joanna Włodarczyk (Absolwentka Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Olsztynie oraz Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku - specjalność Rytmika. Wiedzę oraz zamiłowanie do muzyki przekazuje dzieciom w różnym wieku. Swoje umiejętności rozwija uczestnicząc w kursach, warsztatach, seminariach i konferencjach poświęconych zagadnieniom rytmiki i kształcenia słuchu. Dzięki certyfikatowi z logorytmiki zajęcia rytmiki w przedszkolu poszerza o ćwiczenia z zakresu logopedii).
 
Taniec
Na zajęciach dzieci rozwijają koordynację psychoruchową, kształtują poczucie rytmu, słuch muzyczny, ćwiczą pamięć i koncentrację przez naukę różnych tańców, podstaw baletu i zabaw ruchowych.

Prowadzą tancerze Katarzyna KorzebMarek Michalkiewicz (Stowarzyszenie Tańca Sportowego Power Dance)
 
Teatr
Zajęcia podczas których staramy się rozwijać dziecięcą wyobraźnię, kreatywność oraz swobodną ekspresję teatralną. Poznajemy siebie, swoje możliwości, swoje emocje i staramy się je wyrażać w różnych formach teatralnych. Tworzymy teatrzyki paluszkowe, rysujemy muzykę, tworzymy teatr cieni, czarny teatr, bawimy się pantomimą, bawimy się przedmiotem w teatrze. Rozmawiamy o tym czym jest wyobraźnia i jak z niej korzystać. Na każdych zajęciach staramy się uruchamiać różne inteligencje dzieci - tak więc łączymy teatr z matematyką, przyrodą, sztuką, ruchem, itp.

Prowadzone przez aktorki Białego Teatru Agnieszkę Reimus KnezevicIzabelę Mańkowską-Salik
 
Gimnastyka korekcyjna
Zajęcia ogólnorozwojowe które maja na celu eliminowanie wad postawy ciała takich jak plecy okrągłe, plecy płaskie, jak również zapobieganie wadom kończyn dolnych takich jak płaskostopie, koślawość i szpotawość kolan oraz stopy płasko-koślawe. Poprzez zabawę kształtowanie nawyku prawidłowej postawy ciała u dzieci.

Prowadzone przez wieloletnią nauczycielkę wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej Agnieszkę Krotoszyńską
 
Eksperymenty
Zajęcia dzięki którym dzieci zaczynają lepiej rozumieć świat, a co więcej chcą dowiadywać się więcej. Zajęcia prowadzone metodami aktywnymi, gdzie dzieci doświadczają wszystkimi zmysłami wszelkich zjawisk z zakresu fizyki czy chemii.

"Hokus Pokus Czary Mary  -nasze eksperymentowanie zaczynamy"!
Jesteśmy małymi, ciekawskimi badawcami i odkrywcami. Interesuje nas wszystko, co nas otacza i chcemy nauczyć się lepiej rozumieć otaczający Nas świat. Dzięki eksperymentom uczymy się przez działanie, zbierając nowe doświadczenia "ręką, sercem i głową z odrobiną magii". Mamy okazje do samodzielnego poszukiwania odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Podczas zajęć wyciągamy wnioski, szukamy zależności, określamy przyczyny i skutki. Przy okazji uczymy się planowania własnych działań, poszukiwania oryginalnych pomysłów i rozwiązań, ćwicząc przy tym spostrzegawczość, wytrwałość,cierpliwość i koncentrację uwagi. Główne założenie zajęć z cyklu " Eksperymenty" to POZNAJ, DOŚWIADCZ, ZROZUM!
 
Przygotowywane przez doświadczoną nauczycielkę wychowania przedszkolnego Annę Keuchel
 
Sztuka
Zajęcia rozwijają umiejętności manualne u dzieci. przybliżają różne techniki malarskie i rysunkowe. Dzieci poznają dzieła sztuki z różnych epok i różmnych kręgów kultury, jak również poznają terminy plastyczne. Zdobywają wiedzę opartą na działaniu praktycznym.

Zajęcia przygotowywane przez wychowawczynie grup.
 
Rękodzieło
Na zajęciach dzieci mają okazję poznać i nauczyć się wykorzystywać rozmaite techniki. Malując na szkle, desce, czy ceramice, barwiąc tkaniny, szyjąc, filcując, haftując i tkając, tworząc zabawki, biżuterię oraz różne przedmioty użytkowe może nie tylko przyswajać wiedzę i zdobywać cenne doświadczenie, ale też doskonale się bawić.

Prowadzone przez wychowawczynie poszczególnych grup.

Savoir vivre
Podczas zajęć dzieci poznają wartość magicznych słów oraz uczą się, że uprzejmość niewiele kosztuje, a sprawia, że wszystkim żyje się milej. Dowiadują się, jak należy zachować się w miejscach publicznych, takich jak restauracja czy kino oraz na co dzień w relacjach z innymi. Poszukują odpowiedzi na pytania: "Dlaczego na stole leży tyle sztućców?", "Dlaczego nie zawsze można założyć dresy?", "Czy słowa mogą ranić?", "Co to znaczy być kulturalnym?" i wiele innych. Towarzyszą im przy tym Kuba i Buba, bohaterowie książki "Bon czy ton, czyli savoir- vivre dla dzieci" G. Kasdepke, a także inni bohaterowie znanych bajek.   
 
Zajęcia prowadzone przez wychowawczynie grup.

Ekologia
Dzieci w trakcie zajęć ekologicznych poznają tajemniczy i fascynujący świat przyrody. Zajęcia wzbudzają zainteresowanie odkrywanym światem. Dzieci poznają nowe pojęcia i poszerzają swą wiedzę. Ekologia, ochrona środowiska, zanieczyszczenie powietrza to tematy które nas interesują. Ochrona przyrody jest koniecznością i tę postawę pragniemy ukształtować w naszych przedszkolakach.
 
Zajęcia prowadzone przez wychowawczynie grup.

Szachy
Szachy stają się coraz popularniejszą dyscypliną nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Ich głównym atutem jest to, że rozwijają umiejętność logicznego myślenia. Szachy są istotnym elementem rozwoju każdego dziecka, bo:
  1. rozwijają zdolności matematyczne i umiejętności logicznego myślenia
  2. rozwijają pamięć, kreatywność, koncentrację i wyobraźnię
  3. uczą planowania, poprawnej oceny sytuacji, cierpliwości i dyscypliny
  4. uczą pokonywać słabości i radzić sobie z niepowodzeniami
  5. dodają odwagi i pewności siebie

Zajęcia prowadzone przez doświadczonego instruktora i pedagoga Krzysztofa Budrewicza (Szachuś)

Robotyka
Zajęcia rozwijają umiejętności manualne u dzieci. To zajęcia edukacyjne na których dzieci konstruują prawdziwie poruszające się roboty z wykorzystaniem specjalnych zestawów edukacyjnych .

Zajęcia prowadzone przez doświadczonych instruktorów z Akademii Informatyki i Robotyki COODI.

Kodowanie i programowanie
Zajęcia, dzięki którym nasze dzieci uczą się przede wszystkim pracy w zespole i umiejętności wspólnego rozwiązywania problemów. Są to kompetencje, które są niezbędne w codziennym życiu. Dlatego tak ważne jest, aby rozwijać je od najmłodszych lat. Programowanie to szereg uniwersalnych zasad i reguł. Najmłodsze dzieci poznają je dzięki grom i zabawom. Na tych zajęciach dzięki umiejętności programowania będziemy mieli szanse na kreowanie rzeczywistości, nauczymy się dostrzegania zależności i reguł w otaczającym nas świecie i będziemy starać się osiągać cele róznymi drogami.

Zajęcia prowadzone przez wychowawczynie grup.

Lekcje leśne
Jeden raz w miesiącu wyjeżdżamy bądź wychodzimy na zajęcia w terenie. Koncepcja tej metody wywodzi się ze Skandynawii, ale twórczo rozwinięta została w Walii. Zajęcia leśnych lekcji w całości prowadzone są w terenie, z wykorzystaniem dostępnych lokalnie walorów przyrodniczych. W trakcie kilkugodzinnych zajęć realizowana będzie podstawa programowa z naciskiem na: samodzielność dzieci, aktywność, rozwijanie kreatywności, kompetencji społecznych, wiedzy przyrodniczej i umiejętności badawczych. Dziękujemy Pani Dorocie Rudnik z Węgoja za pomoc w poznawaniu tej metody.

Zajęcia prowadzone przez wychowawczynie grup.

10-686 Olsztyn
ul. Boenigka 40a
ul. Burskiego 4/1
ul. Kleeberga 2
Strona główna O nas Kadra Galeria Dla rodziców Aktualności Fiku Miku Kontakt