x Ta strona wykorzystuje pliki cookies m.in. do celów statystycznych. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach przeglądarki.
Zajęcia dodatkowe
Zajęcia dodatkowe
Język angielski
Naturalna nauka języka, zajęcia w całości prowadzone po angielsku poprzez pozytywne wzmocnienia, materiały dźwiękowe oraz video do słuchania i oglądania. Jak również proponowanie innych aktywności edukacyjnych.
Na zajęciach z języka angielskiego uczymy się poprzez gry, zabawy oraz piosenki. Dużo śpiewamy i słuchamy bajek, tworzymy projekty, a wszystko przy dużej ilości radości i śmiechu. 
Dbamy o dobre samopoczucie dzieci, dla których nauka staje się czystą przyjemnością. Zajęcia prowadzone są przy użyciu autorskich materiałów i nowoczesnych metod nauczania. 
 
Prowadzone przez doświadczoną lektorkę Magdalenę Tkacz (szkoła języka angielskiego Playschool)
 
Rytmika

♪♫♪ Muzyka zabiera nas tam, gdzie słowa nie docierają…♪♫♪

♪ Potencjał zdolności twórczych stanowi integralny składnik inteligencji człowieka. Gdy stworzymy mu odpowiednie warunki do rozwoju, a takie daje kontakt i uczestnictwo w muzyce, dziecko będzie potrafiło wykorzystać je potem w innych dziedzinach życia, niekoniecznie związanych ze sztuką.

♪ Podczas zajęć umuzykalniających z elementami rytmiki wprowadzane będą ćwiczenia, których celem jest rozwijanie twórczej inwencji dziecka. Należą do nich improwizacje ruchowe śpiewane i grane.
     ♪ Rytmika jest w pedagogice muzycznej najpełniejszą metodą wychowania przez sztukę. Metoda ta, będąca syntezą kształcenia umiejętności muzycznych i podstawowej wiedzy o muzyce /poprzez trzy sposoby przeżycia muzyki: ruch, śpiew i tworzenie/, realizująca cele wychowania ogólnego, oparta na zrozumieniu tkwiącej w dziecku potrzeby ruchu i aktywności – wychowuje człowieka nie tylko wrażliwego na sztukę, ale samodzielnego, inteligentnego, aktywnego, sprawnego fizycznie, przyszłego odbiorcę muzyki, a często jej wykonawcę i twórcę.

Zajęcia umuzykalniające z elementami rytmiki mają za zadanie:

♪ stymulować pełny i bardziej harmonijny rozwój mózgu;
♪ wykonywać trening pamięci i koncentracji;
♪ rozwijać zdolności językowe;
♪ uczyć logicznego myślenia;
♪ wpływać na rozwój zdolności matematycznych;
♪ poprawiać samopoczucie (uspokajają i pomagają rozładować emocje);
♪ uczyć pracy i współżycia w zespole.

♪ Metody pracy, które będę wykorzystywane w trakcie zajęć to: Metoda aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss, Metoda Pedagogiki Zabawy – Klanza, elementy metody Carla Orffa, Muzykoterapia, Bum Bum Rurki.

♪ W trakcie zajęć wspólnie będziemy odkrywać świat poprzez śpiewanie, improwizacje ruchowe, granie na instrumentach muzycznych oraz na bum bum rurkach oraz poprzez uczestnictwo w zabawach rytmicznych przy muzyce symfonicznej.

Zajęcia prowadzi Anna Keuchel.
 
Taniec
Na zajęciach dzieci rozwijają koordynację psychoruchową, kształtują poczucie rytmu, słuch muzyczny, ćwiczą pamięć i koncentrację przez naukę różnych tańców, podstaw baletu i zabaw ruchowych.

Prowadzą tancerze Katarzyna KorzebMarek Michalkiewicz (Stowarzyszenie Tańca Sportowego Power Dance)
 
Teatr
Zajęcia podczas których staramy się rozwijać dziecięcą wyobraźnię, kreatywność oraz swobodną ekspresję teatralną. Poznajemy siebie, swoje możliwości, swoje emocje i staramy się je wyrażać w różnych formach teatralnych. Tworzymy teatrzyki paluszkowe, rysujemy muzykę, tworzymy teatr cieni, czarny teatr, bawimy się pantomimą, bawimy się przedmiotem w teatrze. Rozmawiamy o tym czym jest wyobraźnia i jak z niej korzystać. Na każdych zajęciach staramy się uruchamiać różne inteligencje dzieci - tak więc łączymy teatr z matematyką, przyrodą, sztuką, ruchem, itp.

Prowadzone przez aktorki Białego Teatru Agnieszkę Reimus KnezevicIzabelę Mańkowską-Salik
 
Gimnastyka korekcyjna
Zajęcia ogólnorozwojowe które maja na celu eliminowanie wad postawy ciała takich jak plecy okrągłe, plecy płaskie, jak również zapobieganie wadom kończyn dolnych takich jak płaskostopie, koślawość i szpotawość kolan oraz stopy płasko-koślawe. Poprzez zabawę kształtowanie nawyku prawidłowej postawy ciała u dzieci.

Prowadzone przez wieloletnią nauczycielkę wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej Agnieszkę Krotoszyńską
 
Eksperymenty
Zajęcia dzięki którym dzieci zaczynają lepiej rozumieć świat, a co więcej chcą dowiadywać się więcej. Zajęcia prowadzone metodami aktywnymi, gdzie dzieci doświadczają wszystkimi zmysłami wszelkich zjawisk z zakresu fizyki czy chemii.

"Hokus Pokus Czary Mary  -nasze eksperymentowanie zaczynamy"!
Jesteśmy małymi, ciekawskimi badawcami i odkrywcami. Interesuje nas wszystko, co nas otacza i chcemy nauczyć się lepiej rozumieć otaczający Nas świat. Dzięki eksperymentom uczymy się przez działanie, zbierając nowe doświadczenia "ręką, sercem i głową z odrobiną magii". Mamy okazje do samodzielnego poszukiwania odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Podczas zajęć wyciągamy wnioski, szukamy zależności, określamy przyczyny i skutki. Przy okazji uczymy się planowania własnych działań, poszukiwania oryginalnych pomysłów i rozwiązań, ćwicząc przy tym spostrzegawczość, wytrwałość,cierpliwość i koncentrację uwagi. Główne założenie zajęć z cyklu " Eksperymenty" to POZNAJ, DOŚWIADCZ, ZROZUM!
 
Przygotowywane przez doświadczoną nauczycielkę wychowania przedszkolnego Annę Keuchel
 
Sztuka
Zajęcia rozwijają umiejętności manualne u dzieci. przybliżają różne techniki malarskie i rysunkowe. Dzieci poznają dzieła sztuki z różnych epok i różmnych kręgów kultury, jak również poznają terminy plastyczne. Zdobywają wiedzę opartą na działaniu praktycznym.

Zajęcia przygotowywane przez wychowawczynie grup.
 
Rękodzieło
Na zajęciach dzieci mają okazję poznać i nauczyć się wykorzystywać rozmaite techniki. Malując na szkle, desce, czy ceramice, barwiąc tkaniny, szyjąc, filcując, haftując i tkając, tworząc zabawki, biżuterię oraz różne przedmioty użytkowe może nie tylko przyswajać wiedzę i zdobywać cenne doświadczenie, ale też doskonale się bawić.

Prowadzone przez wychowawczynie poszczególnych grup.

Savoir vivre
Podczas zajęć dzieci poznają wartość magicznych słów oraz uczą się, że uprzejmość niewiele kosztuje, a sprawia, że wszystkim żyje się milej. Dowiadują się, jak należy zachować się w miejscach publicznych, takich jak restauracja czy kino oraz na co dzień w relacjach z innymi. Poszukują odpowiedzi na pytania: "Dlaczego na stole leży tyle sztućców?", "Dlaczego nie zawsze można założyć dresy?", "Czy słowa mogą ranić?", "Co to znaczy być kulturalnym?" i wiele innych. Towarzyszą im przy tym Kuba i Buba, bohaterowie książki "Bon czy ton, czyli savoir- vivre dla dzieci" G. Kasdepke, a także inni bohaterowie znanych bajek.   
 
Zajęcia prowadzone przez wychowawczynie grup.

Ekologia
Dzieci w trakcie zajęć ekologicznych poznają tajemniczy i fascynujący świat przyrody. Zajęcia wzbudzają zainteresowanie odkrywanym światem. Dzieci poznają nowe pojęcia i poszerzają swą wiedzę. Ekologia, ochrona środowiska, zanieczyszczenie powietrza to tematy które nas interesują. Ochrona przyrody jest koniecznością i tę postawę pragniemy ukształtować w naszych przedszkolakach.
 
Zajęcia prowadzone przez wychowawczynie grup.

Szachy
Szachy stają się coraz popularniejszą dyscypliną nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Ich głównym atutem jest to, że rozwijają umiejętność logicznego myślenia. Szachy są istotnym elementem rozwoju każdego dziecka, bo:
  1. rozwijają zdolności matematyczne i umiejętności logicznego myślenia
  2. rozwijają pamięć, kreatywność, koncentrację i wyobraźnię
  3. uczą planowania, poprawnej oceny sytuacji, cierpliwości i dyscypliny
  4. uczą pokonywać słabości i radzić sobie z niepowodzeniami
  5. dodają odwagi i pewności siebie

Zajęcia prowadzone przez doświadczonego instruktora i pedagoga Krzysztofa Budrewicza (Szachuś)

Robotyka
Zajęcia rozwijają umiejętności manualne u dzieci. To zajęcia edukacyjne na których dzieci konstruują prawdziwie poruszające się roboty z wykorzystaniem specjalnych zestawów edukacyjnych .

Zajęcia prowadzone przez doświadczonych instruktorów z Akademii Informatyki i Robotyki COODI.

Kodowanie i programowanie
Zajęcia, dzięki którym nasze dzieci uczą się przede wszystkim pracy w zespole i umiejętności wspólnego rozwiązywania problemów. Są to kompetencje, które są niezbędne w codziennym życiu. Dlatego tak ważne jest, aby rozwijać je od najmłodszych lat. Programowanie to szereg uniwersalnych zasad i reguł. Najmłodsze dzieci poznają je dzięki grom i zabawom. Na tych zajęciach dzięki umiejętności programowania będziemy mieli szanse na kreowanie rzeczywistości, nauczymy się dostrzegania zależności i reguł w otaczającym nas świecie i będziemy starać się osiągać cele róznymi drogami.

Zajęcia prowadzone przez wychowawczynie grup.

Lekcje leśne
Jeden raz w miesiącu wyjeżdżamy bądź wychodzimy na zajęcia w terenie. Koncepcja tej metody wywodzi się ze Skandynawii, ale twórczo rozwinięta została w Walii. Zajęcia leśnych lekcji w całości prowadzone są w terenie, z wykorzystaniem dostępnych lokalnie walorów przyrodniczych. W trakcie kilkugodzinnych zajęć realizowana będzie podstawa programowa z naciskiem na: samodzielność dzieci, aktywność, rozwijanie kreatywności, kompetencji społecznych, wiedzy przyrodniczej i umiejętności badawczych. Dziękujemy Pani Dorocie Rudnik z Węgoja za pomoc w poznawaniu tej metody.

Zajęcia prowadzone przez wychowawczynie grup.

10-686 Olsztyn
ul. Boenigka 40a
ul. Burskiego 4/1
ul. Kleeberga 2
Strona główna O nas Kadra Galeria Dla rodziców Aktualności Fiku Miku Kontakt